Eländiga Ungdomar

Jag vill bara lämna en liten kommentar om dagens ungdomar - en ytterst liten detalj om uppförande och uttryck som jag har märkt en tendens för i vanligheten.
Idag tillbringade jag tjugo minuter vid Slussen i Stockholm och jag bara kände ett överflöd av otacksamhet från en del personer, unga sådana.
"I ett sådant där stånd hade du passat att jobba, André" var till exempel en kommentar.
Och automatiskt tänkte jag "dem har i alla fall ett jobb, lite mer produktiva än ni är just nu, utan jobb".
Man kan inte vara snobbig och vara kräsen med jobb i dagens situation. Man måste ta varje tillfälle i akt och jobba därifrån.
Så snälla ni, var inte så himla typiga mot sådana som kanske inte har de bästa jobben - dem har i alla fall ett jobb. Och det bör man vara väldigt glad över.
Låt inte det kräsna inom oss ta över.
Våga vara stolt och ta en dag i taget!
Det ordnar sig även för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0