Hårfärgning

Hårfärgning är ett fenomen som präglar hela världen och historien. Dem gamla egyptierna började redan på sin tid att snygga till sig i håret. Intressant.
Vi är villiga att i vårt hår stoppa i en massa kemikalier och gifter, även i våra kroppar. Vi är villiga att andas in gaser som kan punktera våra lungor ("Nej, nu överdriver du Ekologisk Banan". Kanske.)
Hur som haver, det är ändå ganska spännande att folk gör detta bara för att få fram Sin personlighet till mänskligheten, visa sitt uttryck och framställa sig antingen som bättre eller som sämre än vad man är. Kul!
Det är faktiskt ett roligt fenomen..

Igår satt jag hårmodell för en duktig frisör, som utbildar andra frisörer. Jag hade bestämt sagt att jag inte ville ha någon radikal förändring. Hon lydde.
Det blev en Back to Back färgning och nu ser jag ut som jag borde, ungefär. Och konstigt nog trivs jag hur bra som helst.
Jag tror att fler skulle göra något sådant för det är den färgen man är skapt med och som man helt enkelt för det mesta passar bäst i. Do it! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0