Dö inte, du kommer bli pank.

Länge har jag trevat efter att planlägga min egen begravning. Ja, jag är ung och nej, jag vill inte dö. MEN tänk så skönt det kommer vara för min familj, om jag skulle dö, att få slippa planera med allt det där jobbiga! Nej, så vill jag då INTE ha det. Nej, den ska planeras.
Men då har vi då det där ordet igen: MEN.
Satt och kollade runt lite vad en begravning skulle ligga på och jag blev förstelnad i ett chockstillestånd! Är ni beredda på det här? Det var inte jag. Inte alls... Runt 25 000! Tjugofemtusen?!? Say what!?
Och vad tror ni ingår då? Vad ingår då? En enkel ceremoni och kaffe. Jag fattade verkligen INGENTING! Heeelt sjukt! Och en förbannad gravsten då? Vad kostar en enkel gravsten?! 10 000! En sten?! En sten. Och sen tillkommer ju extra, massa extra, om man vill ha mer. Helt stört. Sjukt. Idiotiskt. Vem går runt med 35 000 i fickan? Vem? Och sen tänk kista, blommor, årsavgift, fika, hyra av lokal osv osv. Listan kan göras lång.

Så... Vart vill jag komma?
Börja spara, låt inte dina närmaste få förlora dig och deras pengar, så med andra ord - dö inte, du kommer bli pank.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0