Torr

Torrhet. Yum!
Det är verkligen inte till nytta för något alls!
Det är fult, äckligt och allmänt deprimerande.

Alltid på vinter så blir jag vääääldigt torr.
I vanliga fall brukar det väl bara vara benen som är lite torra sådär på sommaren, men alltså vintern...
Usch, hela ansiktet bara skriker ut och fnasar upp sig. Händerna som annars brukar vara som små babyrumpor är som finslipssandpapper med röda köldutslag kring tummen. Benen är som ett snöfall på ett berg. Och resten är väl ungefär samma sak. Alltså jag blir så trött på den eviga torrheten.
Och inte nog med torrhet - det finns ju för sjutton inga krämer som hjälper heller! Nej, då stoppar dem alkohol och annat skräp i som gör huden ännu torrare. Den där industrin skulle jag vilja ifrågasätta och det är väl lite därför jag just skriver detta.
Nej, låt oss idag vara lite bittra på torrheten och på krämindustrin!

Helg på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0